torsdag 14 januari 2010

Mumintrollet

Snusmumriken
”Oj..” : tycker att mumintrollet har för mycket känslor, inget förakt mot detta.
”man blir aldrig fri” : medveten om mumintrollets beundran
= mumintrollet är bunden av sina känslor, han är yngre och mer känslosam än Snusmumriken själv
Lilla My
”Du med..” : antyder att mumin är fånig, bryr sig för mycket om draken
Muminmamman
Oerhört kärleksfullt, medveten om mumintrollets känslighet, hans sorg över draken, emotionell bredd
Sniff
Uppfattar mumintrollet som sentimental och fånig, ”Cheezy”
Ti-ti-oo
Medveten om mumintrollets längtan till snusmumriken, beundran, vänlighet, känslosam, kärleksfull

jag saknar mumintrollet, nu när man är äldre. men vi läste tove janssons novellsamling "Det osynliga barnet" och den rekommenderar jag till dem som gillar mumin. :)


vad ska jag göra för att få den att tycka om mig?” (sid. 62)

3 kommentarer:

Patrik Petersson sa...

Sv. Jag ska vara med en kompis och gå på stan och sedan bio. Ska bli najs! =D Vad ska du göra?

Patrik Petersson sa...

Sv. Mysa är najs! Tyvärr inte avatar. Det blir Sherlock holmes =D

Patrik Petersson sa...

Sv.Det ska jag göra! =D