söndag 7 november 2010

att leva i nuet

tycker jag är viktigt. det är extra viktigt föt mig eftersom på det stora hela, har inte jag så mycket going for me. är i princip arbetslös och sysslolös. men jag lever i nuet och jag uppskattar det jag har i nuet.tror det är min personliga nyckel till lycka - vara glad i nuet.
för om man är det är man mest glad hela tiden.och om man lever i nuet, tar man fler chanser, vilket resulterar i att fler saker händer en.

man lever mer, om man lever just nu.

jag har fått resa pga det, och även blivit blixtförälskad i någon som inte är här om en vecka. hur smart är det?Glöm "smart" tänk på att ha kul. för om man fokuserar på att ha kul och vara glad och verkligen njuta av tillvaron, är man smart. jag inser att den här texten är lite cheezy men det är mest bara för mina ögon. så jag inte glömmer.

att leva i nuet, och basera nästan alla mina beslut på hur jag känner "just nu" är nog det smartaste med mig. även fast det har resulterat i att en snubbe har spelat ping-pong med mitt hjärta tre gånger. det sa stopp en vacker dag och har inte tänkt på den här människan sen dess. och detta är jag stolt över.

jag är ung, så jag har råd med att leva i nuet, och mitt hjärta är kanske rätt oerfaret men det är även starkt, och jag klarar av vad som helst så länge jag kan hitta något bra med det.
som till exempel heart-breaks som får en att säga "gud vad jag är vid liv!" istället för "Jag önskar att jag var död". jag kan iallafall se tillbaka och tänka att "hej jag är en människa och den här hjärtesorgen understryker det."

jag vill leva så mycket det bara går, som människa.
och det gör jag genom att leva i nuet och igenom mina känslor.
men detta är vad som funkar för mig

Inga kommentarer: