söndag 23 november 2008

Getting down to business

Okey so here's the deal. Ni får faktiskt ta, som läsare. The fact att jag, som """"bloggare"""", måste använda mig av både engelska och svenska när jag ska uttrycka whatever it is I'm feeling. Är ni den typ av människor som stör skiten ur sig på folk som snackar engelska, blandar engelska, eller bara associerar sig med engelsmän, ska jag, Maja-komma-tecknets-trogna-användare, bota er.

Egentligen är det min skyldighet som ny-bloggare att berätta lite om mig själv(FYFAAN VA JAG HATAR DETTA TANGENTBORDET, JAG FÅR SKRIVA OM VARTANNAT ORD HELA EFFIN TIDEN!!!), men jag antar att ni som läser känner mig förmodligen redan som det är. Heej gamla vänner, gamla systrar och folk. I miss you hähä. Nu när jag sitter ensam nere i källaren och ska skriva blogg, medan pappa och lena är där uppe och låtsas vara intresserade av nåt program på fyran. Fyran är ointressant. Mtv, femman och disney channel är intressanta. Men iallafall, det har varit en lång men skön söndag för min del idag. Jag har varit hos mamma i helgen och myst med mina syskon och mami. Jag har även varit på """"julstök""""" hos min moster. Det var bara mest kul att banka spik med Anna och träffa kusinerna lite.

Men ja, min söndag har varit lång. Jag vaknade vid nio och åt frukost med mamma. sen stack jag på repning, jag ska vara med i en julkonsert på teatern i Landskrona på lördag för er som inte vet! Och det känns inte så värst bra. Min hals börjar bli lite trött och jag börjar bli trött på alla jävla repningar. Det är såhär att jag ska vara med i en julshow också, på Tages i landskrona, som back-up singer, och dom repningarna tar all min tid och all min vilja att sjunga (ÅH NU BÖRJAR PARLAMENTET), men jag kommer att få betalt, men det som egentligen är anledningen till att jag står ut med stressen är Annette, hon som är THE STAR, och erfarenhet. (ÄH det var ju inga kul i parlamentet, eller jo han finske är rätt ball.) MEN det ska nog bli rätt najs att få betalt för det på Tages, jag behöver julklappspengar, för i år ska vi fira i Sälen, med familjen och då vill jag ge mina syskon presenter, för nu är det fan dags. Dom ska få vad dom förtjänar. Hehe.

Jag får nog förklara lite mer om julshowen, julkonserten, mina syskon, Annette, och jul-firandet någon annan dag. Jag ville bara uppdatera er lite och visa min kära storasyster att jag inte tänker försumma denna bloggen!

Peace!

Inga kommentarer: