måndag 12 oktober 2009

Multihelg med RBUF och valberedningen.

Ett av de bästa som finns just nu i Majses liv är nog hennes engagemang i det mest awesome ungdomsförbundet i Sverige Idag; Rädda Barnens Ungdomsförbund.
Rbuf jobbar för barns rättigheter och vi vill att barnkonventionen ska bli till lag här i sverige. Barnkonventionen skriver om en massa bra saker som ett barn har rätt till, bl. a till fritid och lek, att bli lyssnad på, utbildning, trygghet osv.

Multihelgen gick ut på att ge chansen till medlemmar som var i olika arbetsgrupper få snacka ihop sig, prata taktik, göra upp mål, hålla i workshops och sånt. och det var verkligen megaroligt!
jag var där som en medlem av valberedningen och det är vår uppgift att kolla om det finns några extra intressanta människor som skulle kanske passa in i förbundstyrelsen. vi leta potential och kanske sådde några frän i huvudet på folk.

och jag träffade Malin som jag saknar något så otroligt mycket!
Hon mår bra, tror jag faktiskt. det börjar bli bättre, och det går bra för henne på jobb och sånt :) vill att det ska vara 23/12 nu så hon kommer hem.

men ja, skoj. ska nu gå och stressa ihjäl över att jag inte har pluggat.

Inga kommentarer: