lördag 10 januari 2009

Skolstart,skolsmart.

Man hade ju sagt till sig själv att den här terminen ska bli bättre. Den här terminen ska jag plugga på som satan i skolan så jag har åtminstone något att komma med, när allt annat skiter sig. För nu känns det som om allt annat skiter sig. Enligt mig själv är jag inne i en ful-period, mitt ansikte ser konstigt ut och mitt hår lägger sig konstigt, kvittar hur jag fönar det. Socialt går det lite långsamt, jag är mycket med ett par kompisar men jag vill hitta nya människor. jag vill lära känna andra människor. Det känns liksom uppfriskande att göra något annat ju. Att träffa någon annan. Jag vill till Mexiko och träffa Caio, måste jobba halva sommarn för att det ska gå. (Just nu lyssnar jag på 'Sodomy', från musikalen Hair <3)Jag vill se Caios värld.



Den senaste tiden har jag bara tänkt på Japan och människorna jag lärde känna där. Varför finns inte sådana människor här? Eller, rättare sagt, varför kan jag inte hitta dem? Ska jag straffas för att jag går på katte med snobbar, and therefore finns det inga roliga? Men det stämmer inte heller, där finns nice männsikor på katte också. jag såg i skolkatalogen ett ploj-foto som några från spyken gjorde. Den heter typ "Katte '09", innehåller fem killar som posar i bakåtslick och märkeskläder och har alias som "Katte von Braatz" och "Gucci Gucci Prada Prada". LIKE COME ON. Kom och hälsa på och se hur det är istället. Men.. Jag tror nog faktiskt att jag hör hemma på en skola som Spyken. Eller, jag vill tro det om mig själv. Nu ska lillasystern börja på spyken förhoppningsvis, jag avundas henne!



Idag är det lördag och jag gör inget speciellt, är bara hemma. Jag är i en helt konstig sinnestämning just nu och orkar inte med så mycket POOFPOOF typ. You dig? Nä, inte ens jag själv fattar riktigt. Men typ, idag, kände jag för att vara hemma. Eller nä, jag ville komma ifrån men inte ut ut. Så ikväll har jag skissat lite bara, försökte mig på ett självporträtt men jag fixar det aldrig! Jag kan bara inte. Men lite andra saker gjorde jag. Jag vek alla mina kläder som bara var inslängda i garderoben, vilket gjorde mig lite deprimerad. Jag har bara ett par kläder som jag gillar nu, har ändrat lite klädsmak och jag kan inte köpa speciellt mycket nya kläder som jag gillar för att jag måste spara pengar till Mexiko-resan. Och de kläder som jag inte använder vill jag inte slänga. I suck. Sen läst jag i min Hippie-bok, tänkte att jag kanske skulle skaffa mig lite inspiration till en målning men jag pallar inte skissa på något nu. Är trött i huvudet. BRA att jag sitter vid datorn då. jaja.



peace.


Inga kommentarer: